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Ítem Análisis a la implementación de la tecnología blockchain en Colombia y presentación caso de estudio Estonia(Universidad EAFIT, 2021) Padilla Acevedo, Valentina; Ramírez Gómez, Mauricio AndrésÍtem Analítica de negocios : ¿cómo las organizaciones generan valor, diferenciación y ventajas competitivas a través de la analítica? Estudio de caso : Protección S. A.(Universidad EAFIT, 2022) Fernández Cabrales, Andrés Felipe; Ortega Álvarez, Ana MaríaÍtem Aproximación a la ética digital hacia un desarrollo socialmente preferible de los sistemas de inteligencia artificial(Universidad EAFIT, 2021) Guzmán Velásquez, Camilo; Lalinde Pulido, Juan Guillermo; Lalinde Pulido, Juan GuillermoÍtem Caracterización de la experiencia de implementación de Analítica del Talento Humano a partir de la percepción del equipo de trabajo involucrado : el caso de una compañía del sector financiero(Universidad EAFIT, 2023) Gómez Moreno, Tatiana Lucía; Betancur Hurtado, Carlos MarioÍtem El Concejo de Medellín : percepción vs cifras(Universidad EAFIT, 2023) Rojas Álvarez, Julián Andrés; Monsalve Usuga, Héider Alexánder; Salazar Martínez, Carlos AndrésÍtem Estudio de mercado en la zona centro de Colombia orientado a investigar si el producto Sigma Air Manager 4.0 (sam 4.0) es atractivo desde el punto de vista técnico y económico para los clientes de sistemas de aire comprimido(Universidad EAFIT, 2024) Moreno Barragán, Andrés Felipe; Guerrero Caguazango, Fernando; Vélez Ramírez, José Alejandro; Serrano Rivero, Sergio Andrés; Uribe de Correa, Beatriz AmparoIn the Colombian industry, introducing solutions or products built with Industry 4.0 technology, specifically focused on energy efficiency, poses a challenge. This trend is primarily driven by the difficulty of justifying, approving, or allocating budgets for high capital (CAPEX) investments, as the savings benefits are not immediately visible and are not tangible in the short term. Without incentives through rates or penalties for excessive use of energy resources, it becomes an even greater challenge to find a pathway for developing business and increasing sales of energy-efficient compressed air systems. For companies with a differentiated technology portfolio, this context underscores the need to develop sales, marketing, and communication tactics to build trust and leverage market needs, such as during drought seasons, when the price per kilowatt-hour rises significantly. This market study aims to capture the voice of customers by using an exploratory approach with a qualitative method of in-depth, semi-structured interviews. The goal is to create a commercial narrative, a marketing strategy, and a communication plan that align with the desires and needs of technical and financial decision-makers in the target market segments for the commercialization of highly energy-efficient compressed air systems in central Colombia.