Examinando por Materia "Comida orgánica"
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Ítem ¿Es su mascota saludable? : un estudio sobre la aceptación de la comida orgánica para mascotas en Medellín(Universidad EAFIT, 2019) Cano González, Santiago; Ceballos Ochoa, Lina MaríaNumbers globally indicate that pet food is constantly growing, with a projection to occupy a high percentage of the market for animal products by the year 2021. Given the limited literature available on the subject and the lack of knowledge of the organic food market for pets, specifically in Medellín (Colombia), this quantitative research explores the acceptance that this type of products can have in the city. It also seeks to know the attitudes and purchase intention of this type of food and its relationship with the humanization of pets. The 150 surveys conducted online focused on consumers between 18 and 65 years of age, of the medium and high socioeconomic levels (4, 5 and 6) of the city. The findings show that women are the ones who have the most positive attitudes towards organic food for pets. More positive attitudes towards this type of food lead to a greater purchase intention. Regarding the level of humanization of pets, it was found that there are no significant differences among the respondents. The study contributes to the market understanding of this type of food in the city.Ítem Estudio factibilidad para creación y producción de comida orgánica en la ciudad de Barranquilla(Universidad EAFIT, 2015) Varela Escorcia, Sergio Manuel; Gómez Salazar, Elkin ArcesioSe presenta la propuesta de trabajo de grado que se basa en ejecutar un estudio de factibilidad para la creación y producción de negocio de comida orgánica en Barranquilla -- Por medio de una evaluación técnica, financiera y estratégica se describe la problemática que existe actualmente en la ciudad, donde la creación de este negocio se ve como una excelente oportunidad, se definen los objetivos generales y específicos, se establece la justificación a nivel de maestría, mencionando el alcance del proyecto y, a su vez, se muestra el método de solución, el instrumento utilizado, técnicas de solución, recursos requeridos y productos esperados -- Se mencionan los conceptos más relevantes de este proyecto que interactúan entre sí, para obtener el resultado final de este estudio de factibilidad, adicionalmente, con este proyecto se busca dar un buen servicio a la comunidad donde se enfatiza en el bienestar de las personas a nivel de alimentación sana y saludable -- Barranquilla cuenta con una exquisita, variada y abundante cultura gastronómica que está en auge y en gran medida gracias a los TLC firmados con diversos países que permite que la ciudad por ser puerto marítimo y fluvial, sea estratégicamente un punto clave donde se instalen nuevas industrias y empresas -- La ubicación geográfica la constituye como un eje estratégico de la región, “La Arenosa” es un centro de negocios muy importante por estar cerca de Norte y Centroamérica -- Con este proyecto se busca impulsar el sector gastronómico de la ciudad conllevando al crecimiento de la economía local y nacionalÍtem Plan de mercadeo Biscuitto 2021(Universidad EAFIT, 2021) Henao Restrepo, Andrea; Henríquez Díaz, Ángela MaríaThis document is a marketing plan for an entrepreneurship in Medellín named Biscuitto. First the strategic orientation of the company was defined, followed by an analysis of its external situation considering the variables that can affect any entrepreneurship in the country as well as the categories included within pet products, then the size of the market and the segment to which the brand is directed were analyzed; Finally, the internal variables were analyzed to understand the company's strengths and weaknesses. Based on the initial information about the internal and external environment of the company, the objective to position Biscuitto as a natural, conscious and close brand was proposed, aiming to achieve recognition in 10% of its target audience in the city of Medellín within 8 months, and it was sought to achieve it through various strategies, the first one is to create a content marketing strategy that manages to convert and retain potential customers, the second strategy is to give more visibility to the brand and its products in both physical and digital environments according to the consumption habits of potential customers and tactics, both digital and offline. Also, a schedule and budget projected for one year were proposed. Finally, a contingency plan and a control of results are suggested, to evaluate month by month the implementation of the marketing plan and evaluate whether they are obtaining the expected results and what are the lessons learned.