Examinando por Materia "CONSUMO DE ALIMENTOS"
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Ítem Efectos de la soledad en las prácticas de consumo(Universidad EAFIT, 2019) Henao Ceballos, Paola; Muñoz Molina, YaromirLoneliness is a human phenomenon that derives from the need for contact with others. It constitutes a subjective experience that varies from person to person and produces different consequences physical and psychosocial on the health of those who experience it. Although in recent years the scientific interest in loneliness has had exponential growth, and despite the remarkable effects of loneliness on human health and behavior, has been paid little attention to the relationships of loneliness with consumer practices. This qualitative study explores the attitudes of the participants towards loneliness, the effects of this on the consumption of goods or services, and research the incidence of loneliness on consumer motivation. For this, were conducted ten in-depth interviews with people who have experienced a feeling of loneliness associated with recent love breakups. Among the findings is that participants resort to a variety of practices of food consumption, music, sports, and leisure activities (going to the movies, traveling), which provide the means to spend time and keep the mind active, have social interaction or having fun, to coping with loneliness. They also indicate interest in activities that help them feel more comfortable with their physical appearance and improve their relationship with themselves.Ítem Estudio factibilidad para creación y producción de comida orgánica en la ciudad de Barranquilla(Universidad EAFIT, 2015) Varela Escorcia, Sergio Manuel; Gómez Salazar, Elkin ArcesioSe presenta la propuesta de trabajo de grado que se basa en ejecutar un estudio de factibilidad para la creación y producción de negocio de comida orgánica en Barranquilla -- Por medio de una evaluación técnica, financiera y estratégica se describe la problemática que existe actualmente en la ciudad, donde la creación de este negocio se ve como una excelente oportunidad, se definen los objetivos generales y específicos, se establece la justificación a nivel de maestría, mencionando el alcance del proyecto y, a su vez, se muestra el método de solución, el instrumento utilizado, técnicas de solución, recursos requeridos y productos esperados -- Se mencionan los conceptos más relevantes de este proyecto que interactúan entre sí, para obtener el resultado final de este estudio de factibilidad, adicionalmente, con este proyecto se busca dar un buen servicio a la comunidad donde se enfatiza en el bienestar de las personas a nivel de alimentación sana y saludable -- Barranquilla cuenta con una exquisita, variada y abundante cultura gastronómica que está en auge y en gran medida gracias a los TLC firmados con diversos países que permite que la ciudad por ser puerto marítimo y fluvial, sea estratégicamente un punto clave donde se instalen nuevas industrias y empresas -- La ubicación geográfica la constituye como un eje estratégico de la región, “La Arenosa” es un centro de negocios muy importante por estar cerca de Norte y Centroamérica -- Con este proyecto se busca impulsar el sector gastronómico de la ciudad conllevando al crecimiento de la economía local y nacionalÍtem Motivadores e inhibidores de los millennials con independencia económica para la compra de alimentos saludables como frutos secos y semillas a través de medios en línea(Universidad EAFIT, 2018) Tavera Uribe, Isabel Cristina; Muñoz Molina, Yaromir; Arboleda, FelipeThe purpose of this research is to know and describe the motivators and inhibitors of the economically independent millennials of socioeconomic levels 4, 5 and 6 of Medellin for the purchase of food such as nuts and seeds through online media -- The methodology used to obtain the results of this research was of an exploratory - descriptive nature -- An analysis of sources was carried out, two group sessions each with seven participants and 358 online surveys were applied -- The results indicated that for the economically independent millennials the main motivators for the consumption of foods such as nuts and seeds are: the health care associated with the prevention of diseases related to bad eating habits, complement the sport and maintaining weight, while the main inhibitors they are the taste, access and the price compared to traditional snacks -- This research also revealed that economically independent millennials are willing to buy healthy foods, specifically nuts and seeds through online media, motivated mainly by two aspects related to lifestyle: the possibility of buying at any time and from any place and the possibility of saving time and displacements, the fear for the quality of the products represents the main inhibitor related to the purchase of fruits and seeds through online media