Examinando por Materia "Bancolombia"
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Publicación Análisis de la gestión de conocimiento en la línea de conocimiento digitales negocio en Bancolombia S.A.(Universidad EAFIT, 2025) Herrera Gómez, Andrés Felipe; Flórez Barrios, Sergio Andrés; Henao Calad, MónicaÍtem Caracterización del Centro Corporativo del Grupo Bancolombia(Universidad EAFIT, 2017) Grajales Restrepo, Catalina; Rivas Montoya, Luz MaríaLa administración conjunta de diversidad de negocios es un reto mayor que implica captura de sinergias y para ello los grupos adoptan estructuras que soportan su estrategia corporativa -- En este artículo se caracteriza el centro corporativo del Grupo Bancolombia (entidad financiera colombiana) desde un enfoque administrativo, se identifica su forma estructural y se evidencian algunas de las sinergias que se han generado a través de las diferentes adquisiciones y fusiones por más de ciento cuarenta años de historia -- Además, se da una mirada al modelo estructural del centro de servicios compartidos (CSC) y la forma en que soporta la operación y el cumplimiento de la estrategia corporativa del mencionado grupo financiero -- Para el estudio se revisó literatura en revistas del área Business, Management and Accounting de la categoría Strategy and Management de Scimago Journal and Country Rank (2015), lo que permitió elaborar una reseña sobre los conceptos de sinergias, fusiones, adquisiciones, centros corporativos, estructura y centro de servicios compartidos -- A través de entrevistas semiestructuradas a directivos de distintas áreas y niveles del grupo fue posible, desde la perspectiva de un enfoque cualitativo, contribuir al conocimiento administrativo contextualizado sobre las formas que adoptan los centros corporativos en un grupo empresarial colombiano, tema que ha sido poco abordado en Colombia -- En último lugar se contrastó lo expuesto en la literatura con los hallazgos de las entrevistas y con la historia de consolidación del grupo financiero estudiadoÍtem Diagnóstico de los procesos designados a los proyectos como efecto de la eliminación de la PMO en Bancolombia(Universidad EAFIT, 2023) Arango Gómez, Laura María; Garnica Barraza, Ernesto JoséBancolombia is a financial institution supervised by the Superintendency of Colombia, as part of the transformation process that this industry is undergoing in areas such as technology, this organization seeks evolution based on speed and adaptation to the new environment to meet its purposes and achieve its strategic goals and maintain a competitive advantage. In this context, this organization defines a new work framework, under a new structure, which challenges and changes the way of working with projects, where the Transformation and Project Management ceases to exist, and projects begin to be administered and managed in a way different. Therefore, in the present study or research case, it was intended to carry out a detailed analysis with the purpose of understanding the change of structure and work, to know how these have impacted on the management of projects and to identify milestones and reflections from different areas that allow generate lessons, recommendations, and suggestions for the organization to cover and consider in this change and in future organizational restructuring.Ítem El efecto de hechos políticos colombianos en el siglo XXI sobre tres acciones colombianas : un análisis comparativo(Universidad Eafit, 2020) Mora Concha, Alicia; Jiménez Lema, Juan José; Couleau, AnabelleThis article analyzes the effects of a series of events in recent Colombian history (2000-2019) by implementing a GARCH (1,1) model in order to determine if these events affect the volatility of three specific stocks: Bancolombia, Ecopetrol and Grupo Aval. We compare the effects of volatility of these stocks in New York Stock Exchange and Bolsa de Valores de Colombia (Colombia Stock Exchange). The events considered are presidential elections, free trade agreements and events related to the FARC. The results show that there is no uniformity of reaction to the same events in both countries and that the reaction is not necessarily the same for the three shares on the same stock exchange either. Finally, various reasons that could explain the different responses are presented, while making suggestions for future analysisÍtem El impacto de las Fintech en el crecimiento de los productos en la banca privada colombiana : ¿Simbiosis perfecta? = The impact of fintech on the growth of products in colombian private banking. Perfect symbiosis?(Universidad EAFIT, 2019) Ramos Arana, Ximena Stephani; Montaño Cuero, Fernando; Trespalacios Carrasquilla, AlfredoThe advent of new technologies has allowed the emergence of the Fintech industry. This industry, initially seen as competition, has taken its interaction with customers to the internet, social networks and mobile applications, which has allowed complementing the services of Colombian banking, improving its efficiency and reducing its costs. In this paper, an analysis about the role that Fintech has had in the growth of savings accounts and CDTs in Colombia is made, as well as the performance of the four banks with greater appropriation of the new technologies: Bancolombia, Banco de Bogotá, BBVA and Scotiabank Colpatria. A mixed, quantitative and qualitative methodology is implemented, based on secondary sources and that allow even knowing the users' perception. It is found that the implementation of Fintech in traditional banking generated a symbiotic relationship and represents a tool with great potential to generate financial inclusion and improve banking services. Likewise, there are challenges to reach a true technological transformation in pillars such as regulation, corporate culture, financial disintermediation, financial risks and consumer protection.Ítem Modelo de gestión de servicio al cliente en redes sociales (Facebook – Twitter): caso Bancolombia(Universidad EAFIT, 2015) Mejía Monsalve, Santiago; Salinas Rendón, Óscar Felipe; Cuéllar Bermúdez, Ulises Orestes; Vélez Gracián, SantiagoLas marcas se enfrentan hoy a un mundo globalizado donde todos los usuarios se encuentran altamente conectados, el apogeo de las redes sociales ha permitido que los clientes compartan sus experiencias, opinen y tengan una comunicación de igual a igual con las marcas, se quejen, exijan, feliciten e inclusive den consejos a las compañías que producen productos o servicios -- Una gestión inapropiada de las redes sociales puede llevar una marca al fracaso -- Este ejercicio busca, a partir de la ilustración, evidenciar cómo se hizo el despliegue de un modelo de gestión de servicio al cliente en redes sociales para el grupo Bancolombia, evaluar la situación antes y después de esta implementación y concluir sobre aspectos exitosos que pueden ser tomados como referencia para otras empresasÍtem Modelo de gestión del conocimiento en la dirección de soluciones de TI del Grupo Bancolombia(Universidad EAFIT, 2012) Suárez Cano, Ana Cristina; Rincón Bermúdez, Rafael DavidÍtem Propuesta de estrategias de conocimiento que promueven la innovación empresarial: Caso Bancolombia S.A.(2018) Delgado Álvarez, Alejandra; Saldarriaga Piedrahíta, Lina Marcela; Henao Cálad, MónicaGlobal competitiveness has a clear protagonist as a key factor in economic and social development, knowledge -- In the business context it is increasingly common to recognize knowledge as the most important and complex organizational asset to gain competitive advantage; but it seems less clear how to identify that knowledge that is truly valuable, manage it and get the most out of it, the growing need for adaptation requires identifying the knowledge required by the organization internally or externally and appropriating it to ensure the development of new capabilities, the strengthening of internal capacities and exchange that allows testing different ways of doing things, flexible teams that challenge the status quo and contributes to the sustainability and competitiveness over time -- This document raises the problem, theoretical foundations, methodological basis and analysis of a qualitative research work for Bancolombia S.A, a company of the Sura group that provides financial services, with which knowledge strategies are proposed to promote innovation in the company case of the study, represented in a model that integrates the organizational knowledge creation Theory proposed by Nonaka and Takeuchi and its relationship with business innovationÍtem Prototipo de un portal de conocimiento; herramienta para la gestión del Conocimiento Organizacional(Universidad EAFIT, 2011) Escobar Gaviria, Juan Carlos; Toro Vera, Carlos Enrique; Henao Calad, MónicaÍtem Reporte Burkenroad Bancolombia(Universidad EAFIT, 2021) Valoyes Rodríguez, Luis Gabriel; Riaño Gutiérrez, Juan José Junior; Mondragón Trujillo, Luis Fernando