Examinando por Materia "Automobiles - design and construction"
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Ítem Diseño del plan de vigilancia acústico para Renault SOFASA(Universidad EAFIT, 2011) Díaz Cadavid, Eliana; Betancur Giraldo, Germán RenéÍtem Diseño y construcción de un vehículo utilitario todoterreno(Universidad EAFIT, 2007) Blandón Rincón, Jhon Alexander; Rico Mora, Juan Pablo; Barbosa Pérez, Jaime LeonardoÍtem Procedure to determine module distribution within a solar array to increase the net energy collection in a solar competition vehicle(2014-06-05) Barrera Velásquez, Jorge; Osorio Gómez, Gilberto; Mejía Gutiérrez, Ricardo; Suárez Castañeda, Nicolás; Gil Herrera, Ana; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Diseño; Jorge Barrera Velasquez ( jbarre13@eafit.edu.co); Gilberto Osorio (gosoriog@eafit.edu.co); Ricardo Mejia (rmejiag@eafit.edu.co); Nicolas Suarez Castañeda (nsuarezc@eafit.edu.co); Ana Gil Herrera (agilher1@eafit.edu.co); Ingeniería de Diseño - GRIDIn solar vehicle competition, the available space for installation of the solar panel in the car is limited -- In order to optimize space, it is difficult not to install solar modules in areas impacted by shadows, even if they cause reduction of efficiency in the overall photoelectric generation -- Shadow patterns arise from the relative position of the sun to the earth, and the relative position of the vehicle towards both of them -- Since vehicle, earth and sun are moving in semi-predictable patterns, computer simulations can cross and match data from such sources to forecast generation behavior -- The outputs of such simulations are shadow patterns on the surface of the vehicle, indicating locations that are suitable or unsuitable to install solar cells -- This paper will show the design procedure of the solar panel for a Challenger Class solar vehicle that participated in the World Solar Challenge 2013, intended to increase the net energy collection -- The results obtained, illustrate how the employment of a computational tool can help in the acquisition of both qualitative and quantitative information, related to shadows position and their impact on energy collection. With data inputs such as vehicle geometry and its relative position towards the route, the tool was used to evaluate different possible configurations of solar panel module distribution and select the ones that are more convenient to the given scenario. Therefore, this analysis allows improving the solar panel design by considering important variables that were often overlookedÍtem Rediseño y construcción de la carrocería de un vehículo deportivo, utilizando técnicas de ingeniería inversa y desarrollo de productos(Universidad EAFIT, 2011) Rangel Gallego, Juan Esteban; Jaramilo B., Esteban; González B., Camilo; Schuth Barrera, Juan Esteban; Sierra Zuluaga, Luis FernandoEn el siguiente proyecto de grado se mostrará el proceso de rediseño y construcción de una carrocería para un vehículo deportivo -- Para la realización de este proyecto se trabajaron técnicas de diseño, basadas en la metodología expuesta por Ulrich y Eppinger en su libro “Diseño y Desarrollo de Productos”, modificada para el cumplimiento de los objetivos del proyecto -- Se trabajó con los Kit-cars como el referente de construcción para la materialización del proyecto -- Se desarrollaron varias técnicas para lograr el diseño final de la carrocería, como: Lluvia de ideas, diseño por capas superpuestas, boards, mapas perceptuales y Package drawing -- Una vez concebido el diseño final, se realizó un modelo tridimensional del vehículo, con las partes estándar sugeridas por el cliente, de la cual se obtuvieron los planos de taller -- Las piezas de la carrocería se construyeron en un compuesto de resina de poliéster con fibra de vidrio, ensamblado a un chasis fabricado previamente en perfil rectangular y tubo de acero 1020 -- Se concluyó el proyecto entregándole la carrocería construida a Juan Esteban Schuth, cliente y propietario del vehículo KORREKAMINOS