Examinando por Materia "AGENCIAS DE VIAJES"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Ítem Estudio de factibilidad para empresa de experiencias culturales en Medellín “Colombia en una Noche”(Universidad EAFIT, 2013) Aristizábal Botero, Santiago; Muñoz Molina, Yaromir; Uribe Ochoa, Beatríz AmparoThe number of foreign visitors and those who come from other cities of Colombia with business and tourism purposes has been increasing considerably in Medellín in the last years -- This situation tends to continue growing, even more after it was chosen by Citygroup and The Wall Street Journal as the world’s most innovative city in February 2013 -- These visitors arrive to the city looking forward to accomplishing their main tourism and business purposes, but they also want to have experiences that let them get closer Antioquia’s and other Colombian cities’ culture and customs, in order to get to know a little more about it and come back home with an unforgettable memory -- In the same way, local companies are receiving constantly corporate partners, customers and suppliers, and they need to look after them the best way possible, in order to make a good impression on them and strengthen corporate relationships -- “COLOMBIA EN UNA NOCHE”- “COLOMBIA IN A NIGHT” will be a company of cultural experiences which will give national and foreign visitors an outstanding entertainment alternative, which is also secure, emotional and memorable -- During this experience, the attendees are going to enjoy a tour around Colombia, going over its main regions and observing the landscapes, local people, folklore and typical gastronomy. In this way, a new dynamic in the tourism industry will be generated, promoting at the same time the cultural development of the city -- The viability study of the project brings out attractive results from the economical and social scope -- Strategic, financial and market analysis, show a clear viability to carry out the business initiative, which is been projected to start in January 2014 -- Investment recovery will be accomplished within the first six months of operation y it’s being expected to have continuous growing and value generation. Initial two year-operations of the project will be held only in Medellín, in order to stabilize the company in commercial and administrative issues -- Afterwards, it is expected to be opened in Bogotá, the Colombian city that receives the highest amount of national and foreign visitors -- From the social side of the proposal, some objectives are suggested: employment generation, innovation and stimulation of cultural and tourism sectors, strengthening the image and promotion of Colombia all over the worldÍtem Modelo de negocio para brindar servicios turísticos especializados a ciclistas, en la región de Antioquia(Universidad EAFIT, 2016) Donado Calle, Antonio; Henao Cálad, Mónica; Ospina Mejía, Jaime AlbertoEl concepto de modelo de negocio y las metodologías que lo soportan se han convertido de gran utilidad para la estructuración de emprendimientos con ofertas de valor diferenciadas y componentes innovadores en su funcionamiento -- Aprovechando el marco de referencia provisto por dicho concepto se propone diseñar un modelo de negocio para brindar servicios turísticos especializados a ciclistas en la región de Antioquia -- La idea surge como respuesta a las ventajas comparativas que tiene Colombia en la práctica ciclística, al creciente protagonismo que ha adquirido el ciclismo colombiano en el ámbito internacional, y al hecho de que en la zona no se cuente con una amplia oferta para satisfacer las necesidades específicas de este nicho -- El trabajo se compone de una investigación sobre el concepto de modelo de negocio, sus orígenes, y la descripción de algunas de sus principales metodologías -- Estas sirven de base para escoger, la que en concepto del autor, es la metodología más adecuada para el planteamiento del proyecto -- Se describen también los principales servicios turísticos dirigidos a ciclistas que se ofrecen actualmente en Estados Unidos y en algunos países de Europa y que sirven como referentes al emprendimiento -- Se presenta una investigación sobre las necesidades específicas de los cicloturistas a través de entrevistas con algunos actores del negocio, y finalmente se procede a plantear las características del modelo de negocio procurando que en él se incluyan componentes innovadores que garanticen su permanencia y rentabilidad en el tiempo