Examinando por Autor "Pineda, F."
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Ítem Desarrollo de tecnología apropiada para la fabricación de máquinas CNC para corte de tendidos de tela para pequeños talleres de confección(Facultad de Ingenierías del Instituto Tecnológico Metropolitano (ITM), 2010-07-01) Arango, I.D.C.; Pineda, F.; Universidad EAFIT. Departamento de Geología; Ciencias del MarEste artículo presenta el resultado de varias investigaciones relacionadas con el desarrollo de tecnología aplicada al diseño y la fabricación de máquinas CNC (control numérico por computador) para corte de tendidos de tela destinadas a pequeños talleresÍtem Mecanismos en aparatos(Editorial EAFIT, 2009-01-01) Rodriguez, A.; Pineda, F.; Rodriguez, A.; Pineda, F.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Mecatrónica y Diseño de MáquinasEste texto presenta los Mecanismos desde dos perspectivas. La primera tiene que ver con su título, haciendo referencia a la aplicabilidad en general de las teorías que a ellos se asocian.Ítem Remote teaching functional and anatomical concepts skeletal muscle system(SPRINGER, 2008-01-01) Leon, C.A.D.; Trefftz, H.; Pineda, F.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Sistemas; I+D+I en Tecnologías de la Información y las ComunicacionesIn this paper we present the results of using a virtual content developed inside a telepresence application. The application combines video-conference with networked virtual environment allowing an instructor and a group of students to manipulate a virtual object in a collaborative manner. The virtual environment describes bones and muscular structures in order to support teaching of musculoskeletical concepts in a remote physiology class. The virtual environment simulates the movement of flexion and extension of the elbow and the muscular contraction. Current preliminary results show that the content developed within telepresence application can compensate for the lack of physical presence of the instructor in the classroom. © Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2007.Ítem Remote teachings of anatomical concepts and collaborative musculoskeletal structure systems(SPRINGER, 2008-01-01) Diaz, C. A.; Trefftz, H.; Pineda, F.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Sistemas; I+D+I en Tecnologías de la Información y las ComunicacionesIn this paper we present the results of using a virtual content developed inside a telepresence application. The application combines video-conference with networked virtual environment allowing an instructor and a group of students to manipulate a virtual object in a collaborative manner. The virtual environment describes bones and muscular structures in order to support teaching of musculoskeletical concepts in a remote physiology class. The virtual environment simulates the movement of flexion and extension of the elbow and the muscular contraction. Current preliminary results show that the content developed within telepresence application can compensate for the lack of physical presence of the instructor in the classroom.